2 Mayıs 2011 Pazartesi

ESNAF ODALARI DAHA FAZLA PROJE ÜRETECEK

ESNAF ODALARI DAHA FAZLA PROJE ÜRETECEK
30.04.2011

İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, İzmir Valiliği ile birlikte proje eğitim semineri düzenledi. Birliğe bağlı odaların genel sekreterlerine yönelik hazırlanan seminerde, proje hazırlanması ve uygulanması konularında eğitim verildi.

İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, İzmir Valiliği ile birlikte proje eğitim semineri düzenledi. Birliğe bağlı odaların genel sekreterlerine yönelik hazırlanan seminerde, proje hazırlanması ve uygulanması konularında eğitim verildi.

3 gün süren eğitim programı Birlik Otel'de gerçekleştirildi. İzmir dışından katılan genel sekreterlerin Birlik Otel'de konaklamasını da sağlayan İESOB, eğitim programıyla esnaf teşkilatının AB ve Kalkınma Ajansı fonlarından daha fazla yararlanmasını hedefliyor. Eğitim programının açılışında konuşan İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Zekeriya Mutlu, İzmir'deki meslek odalarının İZKA ve AB fonlarından faydalanmak için yeterince proje üretemediklerine dikkat çekti.

İESOB'nin, AB ve İZKA'ya çeşitli projeler hazırladığını hatırlatan Mutlu, 'Bir kısmı tamamlanan ve halen süren projelerin bazılarını da odalarımızla birlikte yürütüyoruz. Bu çalışmalarımız esnasında Birliğimize bağlı odaların yeteri kadar proje üretmediklerini, proje yapımı konusunda eksiklerimizin bulunduğunu fark ettik. Eğitim seminerimizin ana amacı bu eksiklerin giderilmesidir. 3 gün süren eğitimlere katılan arkadaşlarımızın aklında artık proje nedir, nasıl hazırlanır gibi sorular kalmayacaktır' diye konuştu.

Yaşanan çağda bilginin ve bilgiyi kullanmanın büyük önem kazandığını hatırlatan Zekeriya Mutlu, 'Genel sekreterler artık rutin işlerinin dışında, kendi sektörlerindeki gelişmeleri yakından takip etmeli, üyelerini teknolojik bilgiden ve yeniliklerden daha fazlar yararlandırmalıdırlar. Bu eğitimlere katılan her arkadaşımız artık proje hazırlayabilecek konuma ulaşacak, sektörlerinde neler yapabileceklerini tasarlayacak, üyelerini çağa ayak uyduracak çalışmaları gerçekleştireceklerdir. İşte bu amaçla proje hazırlayıp AB ve İZKA desteklerinden daha fazla yararlanabileceklerdir. Üyelerimiz bu tür hizmetleri hak etmektedir. Bu nedenle bu eğitim programını çok önemsiyoruz" dedi.

Açılışta konuşan Konak Kaymakamı ve İzmir Valiliği AB Koordinatörü Ahmet Önal ise, Valilik olarak yaptıkları çalışmalara değindi. Önal, 'Menderes Kaymakamı iken yaptığımız projelerle Kalkınma Ajansı aracılığıyla verilen proje desteklerinin yüzde 10'unu biz kazandık. Hem maddi yönden hem de proje sayısı yönünden yüzde 10'luk payı Menderes'e kazandırmamız sonucu İzmir Valiliği AB ve dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi çalışmalarının sorumluluğunu görevine getirildim. Şimdi İzmir'in kalkınması ve gelişmesi için kaynakları daha verimli kullanmanın uğraşısı içindeyiz. Bu eğitim programında bilgilerimizi sizlerle paylaşarak esnaf teşkilatına faydalı olmayı hedefliyoruz' diye konuştu. Birlik Otel'de düzenlenen eğitim programında İzmir Valiliği AB ve dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi Uzmanları Güldan Kalem, Zehra Kibar, Fatma Olgun ve Türkan Canbaz genel sekreterleri bilgilendirdi. Eğitim seminerinde,AB mali yardımları, proje hazırlanmasının yöntemleri, strateji-kaynak, zaman ve faaliyet planlanması grup çalışmaları, risk analizi, projelerin sürdürülebilirliği, bütçe hazırlanması ve uygulanması, hibe programları gibi konularda genel sekreterlere ayrıntılı bilgiler verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder