27 Şubat 2012 Pazartesi

Fırıncılara Hijyen Eğitimi Verilecek...


Fırıncılara Hijyen Eğitimi Verilecek...

04 Ocak 2012 tarih ve 28163 sayılı RG de yayımlanan “Türk Gıda Kodeksi Ekmek Ve Ekmek Çeşitleri Tebliği” yürürlüğe girmiştir.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile imzalanan protokol gereği, ekmekte hijyen kurallarına uyulması için fırınlarda ekmeğin üretilmesi noktasındaki ustalara, fırınlarda satış yapan tezgahtarlara ve dağıtım elemanlarına hijyen eğitimi verilecek.

Ekmekte yapılan yeni düzenleme çerçevesinde, fırınlarda çalışan elemanlar hijyen eğitimine tabi tutulacak. Düzenlenecek eğitim, ekmek teknolojisi, gıda mevzuatı, ekmek üretim dağıtım ve satışındaki hijyen konularından oluşacak Bu eğitim programından ekmek, unlu mamül, simit ve pide fırınlarının; üretiminde (hamurker), dağıtımında ve satışındaki personel yararlanacaktır. Ekmek teknolojisi, gıda mevzuatı, üretim, dağıtım ve satışdaki hijyen konularından oluşacak kurs sonunda katılımcılar Hijyen Eğitim Belgesini almaya hak kazanacaklardır. Hijyen Eğitim Belgesi kursuna katılacak kişilerin 29 Şubat 2012 tarihinden önce üyesi oldukları odalara başvurmaları gerekmekte olup, kendilerine odalarımız tarafından gerekli açıklama ve bilgilendirmeler yapılacaktır. 29 Şubat 2012 tarihine kadar yapılacak başvurulardan sonra kurs takvimi belirlenecektir.


Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca yürürlüğe giren ekmek tebliği kapsamında, ekmek konusunda faaliyet gösteren gıda işletmecileri sorumluluk alanlarıyla ilgili çalıştırdıkları personelin gıda hijyeniyle ilgili konularda eğitilmelerinin sağlanması karara bağlanırken, bu çerçevede Bakanlık, Türkiye Fırıncılar Federasyonu ile bir protokol imzaladı. Buna göre, Bakanlık ve Federasyon imzaladıkları protokol çerçevesinde hijyen eğitimi konusunda ortak çalışma yürütecek. Düzenlenecek eğitim, ekmek teknolojisi, gıda mevzuatı, ekmek üretim dağıtım ve satışındaki hijyen konularından oluşacak. Kursu başarı ile bitirenlere hijyen eğitim belgesi verilecek. Eğitimler Bakanlık adına il müdürlükleri ile Türkiye Fırıncılar Federasyonu işbirliği ile olacak. Yapılacak denetimlerde, fırınlarda çalışan personelde hijyen eğitim belgesi şartı aranacak.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl veya ilçe müdürlükleri tarafından yapılacak olan fırın denetimlerinde çalışan kişilerin hijyen eğitimi almadıklarının tespit edilmesi halinde işyeri hakkında 5.937 TL idari para cezası uygulanacaktır.

Tebliğ gereği bu kursa katılıp belge almak zorunda olan fırıncı esnaf ve sanatkarlarımızın, işyerinde çalışan hamurkar, tezgahtar ve şoförlerin her biri odalara başvurarak, verilecek olan başvuru formunu doldurarak bu formun ekine nüfus cüzdanı fotokopisi ve 2 adet vesikalık fotoğrafı ile birlikte, Türkiye Fırıncılar Federasyonu’nun Türkiye Halk bankası Bakanlıklar Şubesi 16000015 nolu hesabına yatıracakları 145 TL lik banka dekontunu da ekleyerek bağlı bulunan oda tarafından bu belgeler, Türkiye Fırıncılar Federasyonu’na gönderilecektir.

Eğitim için müracaatlar odalar vasıtasıyla alınacak  Bu eğitimlerde başarılı olanlara da belge verilecek. Federasyonumuzun gözetimindeki eğitim faaliyetlerinde hem Bakanlık, Tarım İl Müdürlüğü elemanları, hem de üniversite hocalarından istifade edilecek. Eğitimler temmuz ayı itibarıyla bitmiş olacak. Eğitimlerde hijyen konularında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda temel bilgiler verilecek. Türkiye’deki fırın sayısının 19-20 bin civarında olduğunu düşünüldüğünde bunlardan da yaklaşık 2-3 elemanın katıldığını düşünülürse 40-50 bin fırıncı çalışanı eğitimden geçmiş olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder