27 Şubat 2012 Pazartesi

Fırıncılara Hijyen Eğitimi Verilecek...


Fırıncılara Hijyen EğitimiVerilecek...

04 Ocak 2012 tarih ve 28163 sayılıRG de yayımlanan “Türk Gıda Kodeksi Ekmek Ve Ekmek Çeşitleri Tebliği” yürürlüğegirmiştir.

Gıda, Tarım ve HayvancılıkBakanlığı ile imzalanan protokol gereği, ekmekte hijyen kurallarına uyulmasıiçin fırınlarda ekmeğin üretilmesi noktasındaki ustalara, fırınlarda satışyapan tezgahtarlara ve dağıtım elemanlarına hijyen eğitimi verilecek.

Ekmekte yapılan yeni düzenlemeçerçevesinde, fırınlarda çalışan elemanlar hijyen eğitimine tabi tutulacak.Düzenlenecek eğitim, ekmek teknolojisi, gıda mevzuatı, ekmek üretim dağıtım vesatışındaki hijyen konularından oluşacak Bu eğitim programından ekmek, unlumamül, simit ve pide fırınlarının; üretiminde (hamurker), dağıtımında vesatışındaki personel yararlanacaktır. Ekmek teknolojisi, gıda mevzuatı, üretim,dağıtım ve satışdaki hijyen konularından oluşacak kurs sonunda katılımcılarHijyen Eğitim Belgesini almaya hak kazanacaklardır. Hijyen Eğitim Belgesikursuna katılacak kişilerin 29 Şubat 2012 tarihinden önce üyesi olduklarıodalara başvurmaları gerekmekte olup, kendilerine odalarımız tarafından gerekliaçıklama ve bilgilendirmeler yapılacaktır. 29 Şubat 2012 tarihine kadaryapılacak başvurulardan sonra kurs takvimi belirlenecektir.


Gıda, Tarım ve HayvancılıkBakanlığınca yürürlüğe giren ekmek tebliği kapsamında, ekmek konusunda faaliyetgösteren gıda işletmecileri sorumluluk alanlarıyla ilgili çalıştırdıklarıpersonelin gıda hijyeniyle ilgili konularda eğitilmelerinin sağlanması kararabağlanırken, bu çerçevede Bakanlık, Türkiye Fırıncılar Federasyonu ile birprotokol imzaladı. Buna göre, Bakanlık ve Federasyon imzaladıkları protokol çerçevesindehijyen eğitimi konusunda ortak çalışma yürütecek. Düzenlenecek eğitim, ekmekteknolojisi, gıda mevzuatı, ekmek üretim dağıtım ve satışındaki hijyenkonularından oluşacak. Kursu başarı ile bitirenlere hijyen eğitim belgesiverilecek. Eğitimler Bakanlık adına il müdürlükleri ile Türkiye FırıncılarFederasyonu işbirliği ile olacak. Yapılacak denetimlerde, fırınlarda çalışan personelde hijyeneğitim belgesi şartı aranacak.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl veyailçe müdürlükleri tarafından yapılacak olan fırın denetimlerinde çalışankişilerin hijyen eğitimi almadıklarının tespit edilmesi halinde işyeri hakkında5.937 TL idari para cezası uygulanacaktır.

Tebliğ gereği bu kursa katılıpbelge almak zorunda olan fırıncı esnaf ve sanatkarlarımızın, işyerinde çalışanhamurkar, tezgahtar ve şoförlerin her biri odalara başvurarak, verilecek olan başvuruformunu doldurarak bu formun ekine nüfus cüzdanı fotokopisi ve 2 adet vesikalıkfotoğrafı ile birlikte, Türkiye Fırıncılar Federasyonu’nun Türkiye Halk bankasıBakanlıklar Şubesi 16000015 nolu hesabına yatıracakları 145 TL lik bankadekontunu da ekleyerek bağlı bulunan oda tarafından bu belgeler, TürkiyeFırıncılar Federasyonu’na gönderilecektir.

Eğitim için müracaatlar odalarvasıtasıyla alınacak  Bu eğitimlerdebaşarılı olanlara da belge verilecek. Federasyonumuzun gözetimindeki eğitimfaaliyetlerinde hem Bakanlık, Tarım İl Müdürlüğü elemanları, hem de üniversitehocalarından istifade edilecek. Eğitimler temmuz ayı itibarıyla bitmiş olacak.Eğitimlerde hijyen konularında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda temelbilgiler verilecek. Türkiye’deki fırın sayısının 19-20 bin civarında olduğunudüşünüldüğünde bunlardan da yaklaşık 2-3 elemanın katıldığını düşünülürse 40-50bin fırıncı çalışanı eğitimden geçmiş olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder